Sokszor talán felmerül a kérdés, hogy szükség van-e még egyáltalán telefonokra a cégek tekintetében, hiszen ma már minden online történik: e-mailekben kommunikálunk, webshopokban vásárolunk, a honlapokon található űrlapokat töltjük ki, hírleveleket küldünk. A közös mindegyikben az, hogy az internetet hívjuk segítségül, ezért aztán nem is meglepő, ha a korral haladó cégek az IP telefonok mellett teszik le a voksukat.
De hogy mi is ez a telefontípus, illetve miért jó használni, miért jobb, mint a hagyományos telefonvonal, arról mai blogbejegyzésünkben fogunk részletesebben értekezni.
Mik is azok az IP telefonok?
A hagyományos telefonok telefonvonalakon keresztül működnek, ahogy azt megszokhattuk, ezzel szemben a szolgáltatásaink között is megtalálható Grandstream IP telefonközpont internetes protokoll segítségével működik, vagyis nem a telefonvonalat használja az összekapcsolásra, hanem az internetet.
Ebből következik, hogy nincs szükség a megszokott kábelezésre, hiszen “csak” internet kell a működéshez. Persze ez első pillantásra nem tűnik számottevő előnynek, azonban cikkünk további részében bemutatjuk azt, hogy mégis miért jobb áttérni a digitális korszak egyik nagy vívmányára.
Milyen pluszt adnak egy vállalat életéhez?
Az IP telefonok legnagyobb előnye, hogy nagyszerűen bővíthetőek, kiválóan testreszabhatóak, így az üzemeltető bármikor könnyedén hozzáadhat további vonalakat, sőt, akár módosítani is képes azokat. Összekapcsolhatók és integrálhatóak akár CRM rendszerekhez is, így ez tovább könnyíti a munkavégzést, ami ezáltal még gördülékenyebb és hatékonyabb lesz.
További fontos érv, ami az IP telefonok mellett szól, hogy számtalan továbbfejlesztett funkcióval működtethetőek, amelyek egytől-egyig nélkülözhetetlenek a modernkori munkavégzés során. Ilyen többek között a felhőalapú üzemeltetés, a videokonferenciák megtartására nyújtott nagyszerű lehetőség.
Manapság, amikor országhatárokat, sőt, akár földrészeket is átível egy-egy cég működése, nem mindig van lehetőség a személyes megbeszélésre. Azonban ezek a rendszerek olyan fantasztikus tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek bármilyen megbeszélést extra hatékonnyá tehetnek.
És mi a helyzet a költségekkel?
Ahogy arról már korábbi blogbejegyzésünkben is értekeztünk, a megfelelő telefonközpont kiépítésén akár a cég sikere vagy esetleges életben maradása, prosperálása is múlhat.
Mindez nem csupán a munkafolyamatok hatékonyabbá tételében mutatkozik meg, ugyanis az IP telefonok egyik legnagyobb előnye a költséghatékonyság. A hívásokat ugyanis interneten keresztül bonyolítják le ebben a rendszerben, vagyis még a nemzetközi hívások is jóval versenyképesebb áron érhetőek el, mint a hagyományos telefonközpontok esetében.
Ahol a home office sem akadály
A globalizációnak és a koronavírusnak köszönhetően jelentős változás állt be a munkavégzés során – természetesen ez az irodai munkákat érinti elsősorban.
A cégek ma már szinte kivétel nélkül rendelkeznek külföldi kapcsolatokkal, legyen szó akár ügyfelekről, partnerekről vagy éppen más országban működő szervezeti egységekről. A velük való kapcsolattartás minősége és költsége rendkívül meghatározó tényező.
Sőt, nem mehetünk el szó nélkül a hagyományos home office-ban töltött napok mellett sem, hiszen az IP telefonoknak köszönhetően az otthonról bedolgozó munkatársak épp úgy elérhetőek maradnak a telefonközponton keresztül, mintha személyesen ülnének bent az irodában.
Ha felkeltettük érdeklődését, és szeretne egy minden szempontból hatékonyabb telefonközpontot a saját vállalkozása számára, tanulmányozza át weboldalunkat, majd vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink valamelyikén!
Link 1: https://fixguard.hu/grandstream-ip-telefonkozpont/
Link 2: https://fixguard.hu/a-telefonkozpont-kiepitesen-akar-a-vallalkozas-sikere-is-mulhat/
Link 3: https://fixguard.hu/kapcsolat/