Sokszor észre sem veszik a cégvezetők, ha a céges telefonközpont vagy akár más egyéb kommunikációs eszköz elavult. Hiszen az évek során megtanultak élni vele, használni azt, tisztában vannak az előnyeivel, de a hátrányaival is. Elfogadták olyannak, amilyen, és hozzá igazították a munkafolyamatokat is. Elsőre talán hihetetlenül hangzik, de nézzünk csak meg egy-két példát!
Megesik, hogy bár a munkakör lehetővé tenné a home office munkavégzési formát, csak azért nem lehetséges a távmunka, mert az adott munkavállaló nem tudná kezelni a bejövő “vonalas” telefonokat otthonról. Vagy épp az a szabály, hogy minél kevesebb legyen a kimenő hívás, mert drága a percdíj, igyekezni kell rövidre fogni a beszélgetéseket – még akár a saját munkatársakkal is.
Ugye, így már nem is annyira hihetetlen? Ha Ön is hasonló gondokkal küzd, és lecserélné a jó öreg céges telefonközpontját egy újabb, korszerűbb megoldásra, akkor mindenképpen érdemes lesz elolvasni a mai blogbejegyzésünket.
Mit kell tudnia egy céges telefonközpontnak?
A modern céges telefonközpont ma már nem a hagyományosan megszokott, vonalas verzió, hanem internetalapú. Ez pedig alapjaiban határozza meg a két típus közötti különbséget, amelyet most főbb pontokba szedve meg is mutatunk.
- Az internetalapú telefonközpont megszabadítja a vállalkozásokat a kábelrengetegektől.
- A magyar nyelvű menüjének köszönhetően bármelyik munkatárs szabadon variálhatja a rendszert, bármikor bővíthető is.
- Akár home office esetén is használható a rendszer, így a bejövő hívások kezelése elé sem gördít a technológia semmilyen akadályt.
- A rendszer intelligensen ki tudja választani azt a vonalat, amelynél a legkevesebb költség lép fel, így a működés teljes mértékben gazdaságos is.
A fentiekből egyértelműen kitűnik, hogy mennyivel többet tud ez a telefonközpont a régebbi változatokkal szemben.
Nem mindegy, kit bízunk meg
Jóllehet az már egy nagyon fontos lépés, ha felismerjük, hogy a céges telefonközpontunk elavult, és úgy határozunk, hogy modernizáljuk. A feladat azonban korántsem merül ki ennyiben. Hogy miért nem?
Többek között azért, mert nagyon nem mindegy, hogy kit bízunk meg a rendszer kiépítésével, hiszen bárhonnan is nézzük ez is egyfajta bizalmi kapcsolatot feltételez, illetve a hatékony működés létkérdés. Nem nehéz elképzelni azt, hogy milyen következményekkel jár, ha egy cég rendszeresen elérhetetlen telefonon akár hosszú órákon át.
Korábbi blogbejegyzésünkben értekeztünk ennek a döntésnek a jelentőségéről, hogy mire is kell figyelni, ha partnert választunk – ugyanaz van érvényben a hálózatüzemeltetés terén, mint a telefonközpont kiválasztása esetében.
Haladni kell a korral!
Ahogy a fentebbiekből is kitűnik, időről időre érdemes felülvizsgálni, hogy azok a technológiai eszközök, amelyek a munkát hivatottak gördülékennyé és hatékonnyá tenni, valóban ezt a célt szolgálják-e.
A maga idejében természetesen mindegyik vívmány csúcstechnológiának számít, ám tanácsos fejben tartani, hogy a technológia folyamatosan fejlődik, így rendre újabb megoldások érkeznek, amelyek – a korábbiakat megfejelve – még inkább a kezünk alá dolgoznak.
Ennek tudatában azt tanácsoljuk, hogy nézzen szét szolgáltatásaink leírásaiban, és ha magára vagy cégére ismer, vagy úgy érzi, hogy jól jönne Önöknél is egy-egy technológiai reform – akár a régi céges telefonközpont cseréje –, akkor bátran vegye fel velünk a kapcsolatot!