Minden vállalkozás számára rendkívül fontos a szerver(ek) kérdésköre, ezért aztán nagyon nem mindegy, hogy kit bíznak meg a szerverüzemeltetéssel. Ez ugyanis nem pusztán egy elszigetelt döntés lesz, hanem egy olyan választás, amely minden egyes nap minden munkaórájára hatással lesz. Túl azon, hogy bizalmi kérdés, még akár a vállalkozás életben maradását is veszélyeztetheti az, ha rosszul döntünk.
De vajon hogyan lehet jól dönteni? Miket kell figyelembe venni akkor, amikor egy-egy alvállalkozó ajánlatát elfogadjuk? A kérdésre adott válasz igen sokrétű, így úgy határoztunk, a téma önmagában megérdemel egy különálló blogbejegyzést. Ha a vállalkozása épp a szerverüzemeltetés problémakörének megoldásán fáradozik, akkor feltétlenül tartson ma velünk!
A szerverüzemeltetés legfontosabb szempontja: a szakmaiság
Az talán egyetlen cégvezető számára sem kérdéses, hogy mennyire nem szabad az anyagiaknak lenni az egyetlen perdöntő érvnek a megfelelő szerverüzemeltető cég kiválasztása terén. Ez persze nem azt jelenti, hogy a legdrágább feltétlenül a legjobb szolgáltatást is jelöli, de a túlságosan olcsó szolgáltatások szinte minden esetben rejtett buktatókat tartogatnak a megbízók számára.
Éppen ezért elsődlegesen azt tanácsos megnézni, hogy milyen szakmai tapasztalattal rendelkezik a szóban forgó IT-cég, illetve hogy milyen referenciákat tud felmutatni. Egy olyan honlap, ahol tisztán le van írva minden, cégnevekkel felsorolt lista áll a rendelkezésünkre referenciaként, az már jelentős előnyhöz juttatja az adott vállalkozást.
Szintén fontos szempont az eszközpark: hogy mennyire modern és fejlett technológiát alkalmaznak, mennyire haladnak a korral, hiszen ez a saját adataink biztonságát is garantálni fogja. Itt érdemes rákérdezni az olyan paraméterekre is, mint hogy milyen tűzfalakat használnak, mi a helyzet a titkosítással, illetve milyen rendszerességgel történik a mentés.
Az ördög a részletekben lakozik!
Ha a referenciák meggyőztek minket, akkor érdemes továbblépni. Jelentősen növeli a bizalmat, ha kapunk egy korrekt, mindenre kitérő szerződéstervezetet, ez fogja tudni ugyanis garantálni azt, hogy a későbbiekben nem lesznek nézeteltérések, hiszen a szerződés különböző pontjai nagyszerűen szabályozzák majd az együttműködést.
Ilyenkor a következőknek tanácsos nagyobb figyelmet szentelni:
- A támogatás és a rendelkezésre állás egy sarkalatos kérdés: fontos előre tisztázni, hogy milyen gyorsan kaphatunk támogatást egy-egy esetlegesen felmerülő probléma esetén.
- A díjazást is értelemszerűen lényeges konkretizálni, hogy semmiképp se bukkanjanak fel rejtett költségek.
- A szakmaiságon, a modern gépparkon túl elengedhetetlen az is, hogy a szerverüzemeltetést vállaló cég minden jogszabálynak és törvényi előírásnak megfeleljen.
Egyszerre talán túl sok, amire ügyelni kell, de korábbi blogbejegyzésünkben már értekeztünk arról, hogy miért is nem szabad félvállról venni a rendszer- és a szerverüzemeltetést.
Egyedi igények, egyedi megoldások
Végezetül igencsak csábító az, ha egy IT-cég nem mindenkire ugyanazt a sablonmegoldást próbálja meg ráhúzni, hanem valóban figyelembe veszi a felmerülő igényeket, és ahhoz igazítja a szolgáltatásait.
Ezért is van az, hogy vállalkozásunk mindenkit arra biztat, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, ossza meg velünk igényeit, problémáit – akár a szerverüzemeltetés terén is –, és együtt találjuk meg az ideális megoldást, hogy aztán a közös munka gyümölcsöző és zökkenőmentes legyen – ez mindkét fél jól felfogott érdeke!